dilluns, 11 de novembre del 2013

La meua iaia Maria

La meua àvia va náixer en 1931 a Aielo de Malferit.Ella no va anar a escola perquè tenia que atendre el negoci familiar. La seva família era normal pera aquella època com la meva avia diu sempre era una família amb molt bona voluntat i molt treballadora.
Els  seus primers anys de vida foren normals per aquella època fins que el seu futur va ser trencat perquè al seu pare el van tancar a la presó acusat d'un fet que ell no havia comés. A més, temps més tard, quan la meua iaia tan sols tenia nou anys, el van matar com a molts altres en aquella època.
Uns mesos més tard tard va nàixer la seua germaneta xicoteta i la va tindre que cuidar, fer les feines de casa i anar-se'n a treballar a un forn familiar
Aquells anys van ser molt difícils perquè a més a més es van morir dos germans seus i la família ho va passar molt mal.
Al cap d'uns d'uns quants anys va conèixer al meu avi. Més tard es van casar i van tindre tres fills: la meva tia Remediet, el meu pare i la meua tia Tonyi.
Ella diu que el més important de la seva vida són els seus fills i els seus néts.
Els seus entreteniments son llegir i cantar. Ella ha aprés coneixements sense anar a escola: llegir, cantar, cosir, cuinar, escriure i netejar.
Estic segura de que si haguera anat a escola seria estudiant de primera.
Per això, jo admire a María Castelló Nadal la millor àvia del món.

Yaiza Vila. 6èB. Botànic Calduch.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.